بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:سامانه پدافند هوائی ,T38 Stilet ,

T38 Stilet یک سیستم پدافندی سطح به هوای  کوتاه برد دو مرحله ایی ساخت بلاروس می باشد که نمونه تغییر یافته سیستم SA-8 می باشد.

این سامانه جهت دفاع از واحد های ارتش ، تأسیسات صنعتی و نظامی و قادر به شناسایی و مقابله با انواع بالگرد ، هواپیما و موشک با سطح مقطع راداری 0.03 متر مربع می باشد .



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

این سامانه در حقیقت نمونه به روز شده سامانه پدافندی اتوماتیک (Otomatic) است که در دهه 80 توسعه یافت. لازم به ذکر است که سامانه اتوماتیک با وجود عملکرد مناسب هیچ گاه در ارتش ایتالیا به خدمت گرفته نشد. دراکو در سال 2010 رونمایی شد و پس از آن شرکت سازنده برای فروش آن به مشتریان خارجی اعلام آمادگی کرد ، هر چند که تاکنون هیچ سفارشی برای صادرات این سامانه دریافت نشده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:سامانه موشکی ZA-35,ارتفاع پست,

 

سامانه پدافند  توپخانه ای ZA-35  محصول کارخانجات ARMSCOR افریقای جنوبی است که تحت برنامه ZA-SPADS در دهه 90 طراحی و ساخته شد.این سامانه مجهز به دو توپ 35 میلیمتری ساخته شرکت Lyttleton Engineering است که توان شلیک 1100 گلوله در دقیقه  را دارد و از مهمات استاندارد ناتو بهره میبرند که شامل مهمات HE-FRAG بر ضد اهداف هوایی و مهمات AP-I بر علیه اهداف زمینی(زره پوش های سبک) میشود.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : پنج شنبه 5 مرداد 1391برچسب:سامانه پدافند هوائی PZA Loara,Loara,

 

پیشینه :

سامانه پدافند  توپخانه ای Loara در سال 1990 طراحی و ساخته شد و در سال 2001 با موفقیت در ارتش لهستان مورد بهره برداری قرار گرفت . همچنین ارتش لهستان دارای 70 تا 80 دستگاه از این سامانه است .این سامانه دارای دو توپ 35 میلیمتری ساخت اورلیکن است که توان شلیک 550 گلوله در دقیقه برای هر کدام از توپ ها را دارد و حداکثر برد آن بر علیه اهداف پروازی 4 کیلومتر میباشد و همچنین امکان مقابله با زره پوش های سبک را نیز دارد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
 
 
سامانه پدافند توپخانه ای K30 Biho توسط شرکت Doosan و برای پاسخ گویی به نیاز های ارتش کره جنوبی طراحی و ساخته شد. این پروزه در ابتدا با مشکلات مالی وتکنولوژیکی متعددی رو به رو شد ولی در نهایت به انجام رسید که حاصل آن اولین سیستم پدافندی بومی برای کره جنوبی بود این سامانه قابلیت عملکرد همراه با سایر سامانه های موشکی پدافندی را به خوبی داراست.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:,

 

توپ ضد هوایی خود کششی LvKv 90 در اوایل دهه نود تکمیل شد این واحد ها همچنین با نام CV 9040 AA شناخته میشوند حدودا 30 واحد در خدمت ارتش سوئد قرار دارد .CV 9040 AA از توپ های 40 میلی متریه L70B شرکت ساب بوفورز سوئد بهره مند است .گلوله های این توپ از طریق سیستم جعبه ای ( مثل سیستم تغذیه اورلیکن های ایران) تامین میشوند .هر جعبه 24 تیر و زمان جایگذاری هر خشاب جعبه ای 20 ثانیه است . 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : چهار شنبه 4 مرداد 1391برچسب:سامانه پدافند هوائی ,Marksman ,

   

 
توپ ضد هوایی خودکششی مارکس من توسط وایکرز توسعه یافت این سلاح قابل مقایسه با توپ های المانی گپارد است تنها کاربر ان ارتش فنلاند که در دهه 90 7 واحد ان را سفارش داد و به ان نام ItPsV 90 داد .مارکس من برای حفاظت هوایی ارتفاع پایین در درگیری های زرهی در نظر گرفته شد. اولویت اول برای زدن هلی کوپتر ها و بعد از ان هواپیماهایی که در ارتفاع پایین پرواز می کنند و هواپیماهای بدون سرنشین بود .هرچند می توان از ان به عنوان اتشبار پشتیبانی استفاده کرد .مارکس من با 2 توپ اورلیکن(ایرانی ها این اسم رو زیاد شنیدن!) مسلح شد .460 گلوله ضد هوایی و 40 تیر ضد زره با خود حمل می کند . 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

 
در اواخر دهه هفتاد یک سلاح ضد هوایی خودکششی 35-40 میلی متری در امریکا تحت توسعه قرار گرفت. این پروژه تحت برنامه DIVAD پیگیری شد تا برای جایگزینی M 163 vulcan SPAAG های فرسوده استفاده شود. بخش هوایی کمپانی فورد از بین دو گزینه برای اجرای تمام عیار بخش مهندسی پروژه DIVADانتخاب شد. در 1981 این سیستم توپخانه تحت عنوان M247 Sergeant York به خدمت ارتش امریکا در امد. در همان سال 12 دستگاه سفارش داده شد. در نهایت 618 واحد سفارش داده شد گرچه فقط 50 دستگاه تولید گشت. بودجه این پروژه در سال ا1985 به علت نارضایتی از عملکرد و مشکلات فنی قطع شد. علت اصلی قطع پروژه برد ناکافی برای درگیری با اهداف هوایی بود البته سرعت حرکت کم و مشکلاتی با سیستم ترکنیگ رادار ها به علل قطع بودجه اضافه شد. M247 مدتی بعد از خدمت بازنشسته شد . 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

    

آستر یک سیستم دفاع موشکی زمینی پایه ی میان برد موثرکه در برابر تهدیدات تهاجمی سرعت بالا مثل موشک های بالستیک/ موشک های کروز و هواپیماهای جنگی یا UCAV (وسایل جنگی هوایی بدون سرنشین) است که قابلیت استفاده از 2 نوع موشک به نام های ASTER 15  با بردی متوسط و ASTER 30 با بردی بالا جهت مقابله با موشک های بالستیک را دارد.
این سیستم به طور مشترک توسط Eurosam و سیستم موشکی MBDA و Thales توسعه داده شده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

موشک کروتال یک موشک زمین به هوا است که قابلیت استفاده در همه نوع شرایط آب و هوایی را دارد و برای رهگیری موشک ضد کشتی ارتفاع پائین و هواپیما ها استفاده می‌شود. توسعه این سیستم در ابتدا معروف به Crotale R440 بود و توسط شرکت Thomson-Houston جهت استفاده در آفریقای جنوبی طراحی شد اما بعدها توجه ارتش فرانسه به این سیستم جلب شد و در دو گونه‌ی زمینی و دریایی مورد استفاده قرارگرفت.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +