بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:رادار نبو,NEBO,Nebo SVU,

 

رادار سه بعدی باندVHF موسوم به 1L119 Nebo SVU نمونه جدیدتری از رادار 1L13 Nebo SV / Box Spring است که قدرت کشف و همچنین تحرک پذیری بالاتری نسبت به آن دارد از این رو میتواند در بسیاری از سامانه های پدافند هوایی نوین مانند S300 و S400 به عنوان رادار پیش اخطار عمل کند .این رادار جمع شونده اولین رادار آرایه ایی پویش الکترونیکی فعال (AESA) در باند VHF است و اطلاعات آن مستقیما در رهگیری هدف در سیستم های پدافنی مورد استفاده قرار میگرید و از سه بخش واحد حامل آنتن ، واحد اپراتور و واحد ژنراتور تشکیل شده.1L13 Nebo SV به عنوان بهترین جایگزین رادار های سری 1L13 انتخاب شد و در سال 2001 اولین تست ها بر روی آن صورت گرفت.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب:آشنایی با رادار Kasta-2E2,رادار کاستا,
ارسال توسط ADOLF
بازديد : مرتبه
تاريخ : سه شنبه 10 مرداد 1391برچسب: رادار چیست و چگونه کار می کند,RADAR ,

 

 

 رادار چیست و چگونه کار می کند؟

رادار یک دستگاه رادیویی است که برای مشاهده اجسام و اندازه‌گیری برخی ویژگی‌های آنها به وسیله امواج الکترومغناطیسی به کار می‌رود. کاربرد اصلی رادار و محل پیدایش و رشد آن در صنایع نظامی و هوانوردی است و نقش اصلی یک سیستم راداری نظارت بر یک محدوده بزرگ و تشخیص اجسام متحرک، ردیابی اهداف و استخراج مشخصاتی مانند سرعت و ارتفاع و ... می‌باشد.
خیالپردازی در بسیاری از مواقع به حقیقت می‌پیوندد. جالب است بدانید که اختراع رادار هم در حقیقت همانند بسیاری از اختراعات دیگر ریشه در یک داستان علمی - تخیلی دارد. واژه رادار که امروزه در سرتاسر دنیا کاربرد دارد، همانند رادیو و تلویزیون یک اصطلاح بین المللی شده است. در واقع اختراع رادار از یک پدیده فیزیکی و بسیار طبیعی به نام انعکاس گرفته شده است، همه ما بارها و بارها بازگشت صدا را در مقابل صخره‌های عظیم تجربه کرده‌ایم. نور خورشید هم با استفاده از همین پدیده است که از سوی ماه و در هنگام شب به ما می‌رسد.

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

 
NASAM مخفف عبارت انگليسي Norwegian Advance Surface to Air Missile به معني موشك زمين به هواي پيشرفته نروژ بوده و موشكي است كوتاه برد زمين پايه با موتور از نوع سوخت جامد و مخصوص دفاع از صحنه عمليات می باشد.
در پي تلاش نروژ براي تامين سلاح زمين به هواي مناسب براي تامين نياز هاي پدافندهوايي ارتش، استفاده از موشك هوا به هوا پيشرفته AIM-120-AMRAAM به صورت زمين به هوا و بهره گيري از رادار هاي سه بعدي خود مورد توجه ارتش كشور مذكور قرار گرفت. 


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

خودرو چند ماموریته اسکای رنجر برای دفاع از نیروها ومنابع در مقابل مهاجمین هوایی و زمینی  طراحی شده است.

در دنیای کنونی انواع جدیدی از تهدیدات متوجه نیروهای زمینی در میادین نبرد شده خطر موشکهای پیشرفته هوا به زمین و موشکهای ضد تانک و مهاجمین پرنده نیاز به یک نیروی محافظ واکنش سریع را بیش از هر زمانی ضروری کرده است.
این سیستم باید بسیار متحرک و انعطاف پذیر باشد تا بتواند برای درگیری با تهدیدات  زمینی و هوای کارامد باشد.
سیستم توپ Skyranger که توسط  Oerlikon توسعه داده شده  و ساخت آن  توسط شرکت لاکهید مارتین آنجام شده ، بسیار موثر است. خود رو چند ماموریته سیستمی را برای حفاظت از واحدهای مخابراتی متحرک و منابع ارزشمند ثابت بوجود آورده است.


ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 Sea Wolf یا گرگ دریا آخرین سیستم موشک دفاع هوایی کوتاه برد در ارتش انگلستان است این سیستم نخستین سلاح در ارتش انگلستان می باشد که تمام ابعاد آن از ابتدای ظهور هدف تا نابودی آن کاملا اتوماتیک است.

در دهه 1950 نیروهایی دریایی جهان نگران دفاع کشتیهای خود در مقابل حمله هواپیما ها بودند هواپیما هایی که برای پرتاب اسلحه غیر هدایت شونده خود مثل بمب و راکت اجبارا میبایست تا فاصله نزدیکی پایین می آمدند. دفاع در قبال این خطر توسط جنگنده های همراه و کشتی های مخصوص ضد هواپیما صورت می گرفت که کشتی های خودی را در محدوده نزدیکی محافظت می کردند. درنیروی دریایی انگلستان برای اولین بار در سال 1960 موشک میان برد دریا به هوای سی اسلاگ-جی-دابلیو-اس بکار گرفته شد که هم اکنون در برخی از سیستم های عملیاتی از آن استفاده می شود. 
 
 

 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

بخش دوم

 

۴-مشخصات عمومی موشک هاگ:

موشک هاک به شکل استوانه باریک و کشیده با چهار بال دلتایی شکل است که از انتها تا میانه‌های موشک امتداد دارند .

موشک هاگ ای (MIM-23A) : 

طول : 5.08متر

قطر : 37 سانتی متر 

طول بالها : 1.21 متر

وزن : 548 کیلوگرم 

سر جنگی: 54 کیلوگرم

حداقل برد : 2 کیلومتر 

حداکثر برد عملیاتی :  25 کیلومتر 

ارتفاع : 60 متر تا 11 کیلومتر 



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

بخش اول

 

کار طراحی و ساخت سیستم موشکی هاک از سال1952 شروع شد و جزیی از طرح ارتش آمریکا برای ساخت یک موشک میانبرد سطح به هوا با سیستم هدایت نیمه فعال راداری گردید. در سال1954 قرارداد ساخت لانچر این موشک با شرکت نورثروپ و قرارداد ساخت رادار و سیستم کنترل آتش و موشک با شرکت ریثون پیمانکار اصلی پروژه بسته شد . اولین نمونه موشک ساخته شده این طرح به اسم (XSAM-A-18 ) با موتور XM3 در ژوئن 1956 ساخته شد . جولای1957 نمونه کامل شده ارائه گردید اما پس از مدت کمی با روشن شدن معایب این مدل از موتورها، از موتورهای آیروجت (Aerojet M22E7) بجای مدل قبلی استفاده شد که این مدل هم نا‌مطمئن نشان داد و با موتورهای اصلاح شده آیروجت (M22E8 )  جایگزین گردید. نمونه ابتدایی موشک هاک در سال1959 در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت و از سال1960  به طور رسمی در اختیار تفنگداران نیروی دریایی آمریکا(US Marine Corps) قرار گرفت. پیچیدگی زیاد سیستم پدافند موشکی هاک و استفاده از سامانه‌های الکتریکی در این سیستم باعث شد این سیستم پدافندی قادر به فعالیت مستمر بیش از 43 ساعت نباشد اما این مدت در نمونه‌های بهینه‌سازی شده موشک هاک به 130الی170 ساعت و در آخرین نمونه‌ها به 300 الی400 ساعت افزایش داده شده است.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

موشک بومی سازی شده HQ-12 هم اینک در خدمت نیروی هوایی ارتش خلق چین قرار دارد و بر اساس گزارشات وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) حدود 60 واحد آتشبار آن در حال سرویس دهی می باشند. سامانه دفاعی مذکور که برای جایگزینی HQ-2 در نظر گرفته شده، از تنوع بالایی در محصولات برخوردار است تا جایی که منابع نظامی برای آن پرتاب کننده ریلی استاتیکِ به ارث رسیده از طراحی HQ-2 ، پرتاب کننده متحرک ریلی6*6 TEL (حامل، برپا کننده، سکوی پرتاب) مشابه طرح سلف خویش و پرتاب کننده جاده نورد مشابه سامانه پاتریوت را برشمرده اند.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF

 

 Sky Dragon  یک سیستم پدافندی سطح به هوای  میان برد ساخت چین می باشد که توسط شرکت Norinco با محدوده پوشش حداکثر 50 کیلومتر جهت دفاع از آسمان منطقه ، تأسیسات صنعتی و نظامی حساس ساخته شده است و قادر به مقابه با اهداف متوسط و کوچک همچون هواپیماها ، هلیکوپترها ، پهپادها و همچنین موشک های کروز در کمترین ارتفاع می باشد.



ادامه مطلب...
ارسال توسط ADOLF
صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد
آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبي
تقويم
وضعيت آب و هوا
لينک
------------------------------ ******* ------------------------------
+ strUrl +